Yapay Zekanın Oyun Yapmasına Çok Az Kaldı
NVIDIA'da üretilen yapay zeka modeli GET3D ile karmaşık topoloji, zengin geometri ve doğru yapılandırılmış dokular içeren üç boyutlu modeller üretebileceksiniz.
Yapay zeka konusundaki gelişmeler, her geçen gün insanı hayrete düşürecek bir çeşitlilik ve hızla ilerliyor. MidJourney, Stable Diffusion, Dall E 2 gibi metin yönlendirmelerini görsel çıktılara dönüştüren yapay zekaların bir salgın gibi yayılmasından sonra, NVIDIA mühendislerinden son derece ilginç ve ilgi çekici bir projenin duyurusu daha geldi: Get3D!
NVIDIA AI departmanında üretilen yapay zeka modeli GET3D ile, karmaşık topoloji, zengin geometrik detaylar ve doğru yapılandırılmış dokular üreten açık kaynaklı üç boyutlu modeller üretebileceksiniz. Bu da, tamamen yapay zeka katkısıyla üretilen bilgisayar oyunları için, çok büyük bir adımın daha atıldığını gösteriyor.
Bu Teknolojinin Amacı Nedir?
Birçok sektör devasa üç boyutlu sanal dünyaları modellemeye doğru ilerlerken, 3B içeriğin miktarı, kalitesi ve çeşitliliği açısından, ölçeklenebilen içerik oluşturma araçlarına duyulan ihtiyaç da artıyor. Bu çalışmada, üç boyutlu, gerçek zamanlı oyun motorları tarafından doğrudan kullanılabilecek, dokulu modelleri sentezleyerek hemen kullanılabilecek, performanslı, prosedürel üç boyutlu geometrilerin üretilmesi amaçlanıyor.
GET3D: Görüntülerden Öğrenilen Yüksek Kaliteli 3B Dokulu Şekilleri Üreten Bir Model
arXiv Version
BibTeX
Bu konuda daha önce de prosedürel / jeneratif model üretme çalışmaları yapılmıştı; ama bunların hemen hemen tamamı ya oyun motorları ile dahi kullanılamayacak kadar düşük kaliteli -low poly standartının da altında- ya da tamamen dokusuz (texture dosyası bulundurmayan) modellerdi. Bu işlem, çok fazla hesaplama gücü gerektirdiği için, önceki çalışmaların üretebileceği ağ topolojisi sınırlı tutulmuştu ya da bilinen türdeki dokuları desteklemiyorlardı. Ayrıca sentez sürecinde nöral işleyicilere ihtiyaç duydukları için, yaygın 3B yazılımlarda kullanımları da mümkün olmuyordu.
NVIDIA mühendisleri, tüm bu sorunlara bir çözüm üretebilmek için, karmaşık topolojiye, zengin geometrik detaylara ve yüksek doğruluk oranında dokulara sahip, "Explicit Textured" ağları doğrudan üreten bir jeneratif yapay zeka modeli GET3D'yi ürettiklerini duyurdu. Modeli, 2 boyutlu resim / grafik / görsel koleksiyonları üzerinden eğitmek için farklılaştırılabilir yüzey modelleme, farklılaştırılabilir render ve "2D Generative Adversarial Networks" adı verilen çalışmalardan faydalanmışlar. GET3D, arabalar, mobilyalar, hayvanlar, motosikletler ve insan karakterlerinden binalara kadar yüksek kaliteli 3D dokulu wireframe'li modeller oluşturabiliyor ve önceki yöntemlere göre önemli bir iyileştirme sağlıyor.
Bu Model, Oyunlar İçin Yapay Zeka Desteğiyle 3D Model Üretmek Amacıyla Hangi Özellikleri Barındırıyor?
3B Varlık Üretimi
Koşulsuz 3D üretimine ilişkin niteliksel sonuçlar elde etmek istemişler. Üretilen 3B wireframed modellerin çeşitliliğini ve kalitesini dokularla birlikte vurgulamışlar; yani modeller de dokular da detay içeriyor. (Örn: Sandalyelerin ayaklarındaki tekerlekler; arabalar için tüm ışıklar ve pencereler, hayvanlar için kulaklar, boynuzlar; motosiklet için lastiklerin üzerindeki tel çerçeveler, yüksek topuklu ayakkabılar ya da insanlar için giysiler gibi.)
Geometri ve Doku Arasındaki Ayrışma
Her satırda, dokunun kodunu değiştirirken aynı geometri kodundan üretilen şekilleri göstermişler. Her sütunda ise geometri kodunu değiştirirken aynı doku kodundan üretilen şekilleri göstermişler. Sizin de görebileceğiniz gibi, yapay zeka, geometri ve doku arasında iyi bir ayrışma sağlıyor.
Gizli Kod Yorumlaması
Her alt figürde, rastgele bir yorum uygulanmış ve karşılık gelen 3B şekiller üretilmiş. GET3D, tüm kategoriler için farklı şekiller arasında yumuşak bir geçiş oluşturabiliyor.
Yeni Şekiller Oluşturma
Her satırda, küçük bir "noise" ekleyerek gizli kod yorumunu bozmuşlar. Bu şekilde GET3D, küçük farklılıklarla benzer görünümlü şekiller üretebiliyor.
Gözetimsiz Malzeme Üretimi
DIBR++ ile birlikte GET3D, tamamen müdahalesiz ve insan gözetimine ihtiyaç duymayan bir süreçle 3d modeller için malzemeler üretebiliyor ve anlamlı bir görünüme sahip aydınlatma efektleri oluşturabiliyor.
Metin Yönergesiyle Şekil Oluşturma
Mühendisler, StyleGAN-NADA adlı son çalışmadan faydalanmışlar. Burada kullanıcı yönlendirme için bir metin giriyor; 3B model oluşturucu, işlenen 2B görüntüler ve kullanıcılardan sağlanan metinler üzerinde yönlü CLIP kaybını hesaplayarak ince ayar yapıyor. Model, kullanıcılardan gelen metin komutlarıyla büyük miktarda anlamlı şekil üretebiliyor.
Get3D'nin Faydalandığı Diğer Yapay Zeka Çalışmaları Hangileri?
- Learning Deformable Tetrahedral Meshes for 3D Reconstruction (NeurIPS 2020)
- Deep Marching Tetrahedra: a Hybrid Representation for High-Resolution 3D
- Shape Synthesis (NeurIPS 2021) Extracting Triangular 3D Models, Materials, and Lighting From Images (CVPR 2022)
- DIB-R++: Learning to Predict Lighting and Material with a Hybrid Differentiable Renderer (NeurIPS 2021)
Tüm Bunların Oyun Yapımı İle İlgisi ve Bu Sürece Yapacağı Katkı Nedir?
Şu anda konsept tasarım ile ilgili bir fırtına kopuyor: MidJourney, Dall E 2, Stable Diffusion vb. araçların ürettiği eserler, konsept tasarım için referans oluşturur mu? Bunlar sanat eseri sayılabilir mi? Veriyi kazıdıkları dijital alanlar, başka sanatçıların telif hakları ile korunan eserlerini de içerdiği için, üretilen işler etik mi? Üstelik, bu araçların üç ay önceki beta süreçlerinden günümüze, geçirdikleri değişim ve gelişim, pek çok sanatçıyı tam manası ile "ürkütüyor." Bir sanatçının 36 saatten önce ulaşamayacağı kadar detaylı ve foto-gerçekçi çıktıları saniyeler içinde oluşturan yapay zekalar, önümüzdeki 5 yıl içinde sektörü nasıl değiştirir?
İşte burada, kendilerini bir nebze olsun güvende hisseden üç boyutlu modelleme, dokulama ve tasarım sanatçılarını da ilgilendiren bir yapay zeka çalışması çıktı geldi. Prosedürel modellerin makineler aracılığıyla üretilmesi bu sektör için yabancı değil; şehir, orman, uzay, okyanus altı gibi model ve sahneleri üreten plugin'ler zaten çoktan beridir vardı. Burada farklı olan şey bu modellerin üretimi için "insan müdahalesi ve katkısını minimuma indiren" bir yapay zeka üzerinde çalışılması. Yani, "Bana 1920'lerdeki gibi görünen, endüstriyel temalı, buhar ve kömürle kirlenmiş, sokakları çöp ve atıklarla dolu bir New York modeli üret" diyerek, normalde yüzlerce dijital sanatçının üreteceği özellikte bir çalışmanın, yaygın 3D programlarla kullanılabilir halde oluşturumlasını sağlayan bir çıktının kapıyı çalması... Hatta o kapı çoktan açıldı.
Hesaplama gücü, barındırma olanakları ve yapay zeka ile etkilişime girme konusundaki imkanlarımız arttıkça, bu işin gelebileceği noktanın ne kadar çok insanın hayatını derinden etkileyebileceğini, görebiliyor musunuz? Bunu sadece statik modellerin üretilmesi ile sınırlamayın: Animasyon, rig'leme, simülasyon gibi konularda da çığır açan işler gelmeye devam ediyor. Örneğin aşağıda detaylarını görebileceğiniz üzere, vücudun tamamına yerleştirilmiş hareket sensörleri olmadan, sadece VR setinin aldığı veriye dayanarak, vücudun geri kalanının hareketlerini tahmin edip muazzam bir gerçekçilikle animasyon üretilebilir hale geldi.
Elbette bunların prodüksiyon dünyasında standartlaşmasına henüz çok var; lakin o kadar da çok değil. Mark Zuckerberg'in 10 milyar dolar harcadığı Meta araştırmalarını, kendisinin komik görünümlü bir dijital avatarından ibaret zannedenleri, önümüzdeki aylarda büyük şok dalgaları bekliyor. Tüketici pozisyonuna sıkışıp kaldığınız bir metaverse'in doğumu öyle hızlı ve keskin olacak ki, yine seyirci kalmaktan başka şansımız olmayacak diye endişeleniyorum. Bunun önüne geçebilmek için, anahtar pozisyonda olan herkesin, bu teknolojileri doğru tanıması, tanıtması ve teknoloji öğrenimini / uygulamasını "maaş skalası" dışında bir tartışma ortamına taşıması gerekiyor.
Gelecekte, kendinize yer bulabilmek ve kariyerinizi doğru yönlendirebilmek için mutlaka öğrenmeniz gereken teknolojilere referans olabilecek içerikler ve rehberler hazırlamaya devam edeceğiz.
Bize destek olmak isterseniz, bu içeriği sosyal medya kanallarında paylaşabilirsiniz. Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
Troy Hakkında
Troy, Türkiye'nin ilk ve en büyük Gaming DAO'su olarak, web3 oyunlarını, NFT'leri, GameFi dünyasındaki proje ve fırsatları, Türkiye'deki her yaştan, cinsiyetten ve bölgeden oyuncu ile tanıştırmak üzere çalışıyor. Amacımız, geleneksel web2 oyunlarını oynayarak eğlenen, öğrenen, kendini geliştiren tüm oyuncuları, aynı zamanda gelir elde edebilecekleri ve hızla büyüyen bir endüstride üretim yapabilecekleri şekilde web3'le tanıştırmak, onları en iyi projelerle bir araya getirmek ve yollarındaki taşları temizleyerek, her şeyi sadeleştirip kolaylaştırmak. Bize katıldığın için teşekkür ederiz.
Web Sitesi | Discord | Twitter | Instagram | Facebook | TikTok | YouTube