NVIDIA DLSS 3: Diablo IV, Forza Horizon 5 ve Redfall'a Geliyor

NVIDIA DLSS 3, Blizzard, Unreal ve Bethesda gibi devlerin de kalbini çaldı. Yeni gelişmelerle birlikte, aklınızdaki soruları cevapladık.

NVIDIA DLSS, yapay zeka kullanarak, oyunlardaki kare hızlarını -yani performansı- artırırken, aynı zamanda daha net, yüksek kaliteli görüntüler sunmayı başararak, grafik üretiminde bir devrim yaratmıştı. GeForce RTX'e sahip oyuncular, DLSS ile 270'den fazla oyunda ve uygulamada performansı hızlandırabiliyor. Bu ay, 7 oyun daha desteğini duyurdu. Bunların arasında, heyecanla beklediğimiz Diablo IV ve Redfall da var.

Kaç Oyun DLSS 3'ü Destekliyor?

DLSS ilk versiyonundan itibaren gelişmeye ve her yeni sürümde, yeni oyunları GeForce oyuncularına sunmaya devam ediyor. RTX platformunun 40 Serisi ekran kartlarına özel olarak çalışan DLSS 3, mevcut durumda, toplam 28 oyunun performansını artırıyor.

DLSS 2'yle kıyaslarsak, oyunlar ve stüdyolar tarafından benimsenme hızı 7 kat hızlı artmış diyebiliriz. Gerçekleşen son GDC'de, DLSS 3'ün herkes için kullanıma sunulması ve yakında Unreal Engine 5.2 için DLSS 3 desteğinin geleceğinin duyurulmasıyla, stüdyoların bu teknolojiye geçişi ve motivasyonu arttı. Paylaşılan bilgi ve edinilen deneyim arttıkça, geliştiricilerin yeni nesil oyunları geliştirmesi daha da kolay olacak. Bu da, doğrudan, oyun kalitesine ve oyunculara yansıyor.

NVIDIA DLSS 3, Bizim "Frame Rate / FPS" Olarak Bildiğimiz Kare Hızlarını Nasıl Artırıyor?

GeForce RTX ekran kartlarındaki Ada Lovelace mimarisinin yeni donanım yetenekleriyle desteklenen DLSS 3, önceki versiyonundan farklı olarak, yalnızca pikselleri üretmek yerine, karelerin neredeyse tamamını, daha yüksek kaliteyle yeniden üretiyor.

💡
Oyuncuların sık sık "Neden DLSS 3, 20 serisi veya 30 serisi RTX kartlarda yok?" diye sorduğunu görüyorum. Bunun en önemli nedeni, ekran kartı mimarisi. Ada Lovelace'tan önceki GeForce ekran kartı mimarilerinde, bu işlem için gereken hesaplamayı yapabilecek çekirdek sayısı ve gücü mevcut değil.

DLSS 3, NVIDIA'nın "Süper Çözünürlük" teknolojisini ve güncellenen kare üretimi yöntemini bir araya getirerek, her bir karede, ekranda gördüğümüz tüm piksellerin 7/8'ini yeniden yapılandırarak, performansı adeta katlıyor. DLSS 2'de de bu özellik teorik olarak mevcut; lakin hem hesaplama gücü ve görüntü işleme algoritması bir önceki nesle göre olduğu için, oyunlardaki kare hızını, genellikle, en fazla 2 kata kadar artırabiliyordu. (Hız arttıkça, kalite düşüşünden şikayet edenler de vardı.) DLSS 3'te bu sınır aşılmış durumda. Hem performans artıyor, hem de belirli bölgedeki pikseller değil, neredeyse o karenin tamamındaki pikseller baştan işleniyor.

Bunun dışında, bildiğiniz üzere bazı oyunlar, CPU'nun yoğun kullanımı nedeniyle de performansı sınırlayabiliyor. DLSS 3, önceki versiyonlarda olduğu gibi, işlem ve hesaplama için ekran kartını kullanarak, işlemcinin sebep olabileceği darboğazları aşıp, performansı yükseltiyor.

40 Serisi Ekran Kartım Yok, Eski RTX Kartımla, Yeni Oyunlarda DLSS'ten Faydalanamayacak mıyım?

DLSS 3 oyunları, DLSS 2 teknolojisiyle geriye dönük olarak uyumlu. Geliştiriciler, oyunlarına DLSS 3'ü entegre ettiklerinde, DLSS 2 de varsayılan olarak destekleniyor. Lakin eski versiyondan farklı olarak, DLSS 3 entegrasyonları, tüm GeForce RTX kullanıcıları için sistem gecikmesini azaltan NVIDIA Reflex'i de içeriyor. Böylece oyunlar, komutlarınıza karşı daha duyarlı hale geliyor.

Kaynak

DLSS 3'ün güncel kare üretimi yöntemi, oyun motoru verilerinden daha iyi yararlanarak, hızlı hareket sırasında kullanıcı arayüzü (UI) stabilitesini ve görüntü kalitesini artırıyor. DLSS Süper Çözünürlük, DLSS 2'den aşina olduğunuz "Ultra Performans" modunu daha da iyileştiriyor; çünkü daha ince detay stabilitesi ve genel olarak daha iyi görüntü kalitesi sağlıyor. Bunun yanında DLAA de, grafik kalitesine pozitif yönde etki ediyor. Çünkü "ghosting" dediğimiz, titreşen, bulanık görüntüyü azaltıyor ve ekrandaki görüntüde yeterince yüksek kontrast varsa, piksellerin kenar düzgünlüğünü iyileştiriyor. Bu da hesaplama gücünden feragat etmeden, "Anti-Aliasing" işlemini daha iyi yapabilmek demek.

NVIDIA DLSS 3 Yakında Unreal Engine 5.2'ye Gelecek

NVIDIA, 2021'de Unreal Engine için DLSS 2 eklentisini ücretsiz olarak yayınlamıştı. Yakın gelecekte, DLSS 3'ün Unreal Engine Marketplace eklentisi olarak yayınlanacağı da duyuruldu.

"NVIDIA DLSS 3, gerçekten etkileyici bir kare üretim teknolojisi sunuyor ve Unreal Engine 5.2 eklentisi, geliştiricilere, oyunlarının kalitesini ve performansını artırma konusunda harika bir seçenek sağlayacak." - Nick Penwarden, Epic Games Mühendislik Birimi Başkan Yardımcısı.

Diablo IV, 6 Haziran'da DLSS 3 Desteğiyle Geliyor

Kötülüğün azametli annesi Lilith ve devrimci güçlü melek Inarius, Cennet ve Cehennem arasındaki ebedi çatışmadan kaçmak istedikleri için, Sanctuary dünyasını yaratmak amacıyla bir araya gelmişti. Fakat, bu imkânsızlığa meydan okuyan ulvi birliktelik sona erdi. Diablo III: Reaper of Souls'ta geçen olaylardan on yıllar sonra, dengeler giderek kötüleşti ve yine, iyiliğin ve kötülüğün tarafları, ezeli birer düşman haline geldi. Sanctuary topraklarında, tekrar bir iblis istilası başlıyor ve yalnızca en dirayetli olanlar, bu korkunç karanlığa karşı direnebilecek.

Blizzard'ın açıklamalarına göre oyunla ilgili bildiklerimiz şunlar:

Diablo IV'te beş sınıftan birini seçeceğiz:

Şekil değiştiren Druid'ler, hızlı ve atılgan Rogue'lar, elementlere hükmeden Büyücüler, güçlü Barbar'lar ve sinsi Nekromancer'lar. Oyuncular güçlendikçe, beceri ağaçlarını kullanacak ve tamamlayıcı büyü ve yetenekleri sergileyebilecekleri yönlere doğru gelişerek, oynanış deneyimlerini zenginleştirebilecekler.

Blizzard, Diablo IV'ü, görsel açıdan daha etkileyici hale getirmek için, oyunun çıkışından sonra, ışın izleme (RTX) desteği ekleneceğini zaten duyurmuştu. Bugün de Diablo IV'ün, 6 Haziran'da, direkt DLSS 3 desteğiyle çıkacağını açıkladılar.

Bu da demek oluyor ki; GeForce RTX 40 Serisi ekran kartına sahip oyuncular, Diablo IV'teki FPS performansını, -potansiyel olarak- katlayabilecek. Diablo 3 oynayanlar bilir, sisteminiz ne kadar güçlü olursa olsun, kalabalık iblis orduları ile dövüşürken ya da elite mob sürüsü keserken, çok fazla efekt oluştuğu için, performans daima kasar. Bu sorunun aşılacağını umuyoruz.

Daha eski GeForce RTX sahipleri ise, DLSS 2 sayesinde, performanslarını belli ölçüde hızlandırabilecekler. Ayrıca NVIDIA Reflex de, sistem gecikmesini azaltmak için, dış kulvardan desteğe gelecek.

"Diablo IV'te akıcı oyun deneyimini desteklemek, Blizzard için öncelikli. NVIDIA GeForce RTX 40 Serisi donanımlarında ve DLSS 3 ile çalışan Diablo IV'ün yüksek performansı bizi heyecanlandırdı." - Michael Bukowski, Teknoloji Direktörü, Diablo IV, Blizzard Entertainment

Redfall: BiteBack DLSS 3 Desteğiyle 2 Mayıs'ta Çıkıyor

NVIDIA ve Bethesda, Prey ve Dishonored gibi oyunların ödüllü geliştiricisi Arkane Austin tarafından yapılan açık dünya FPS'i Redfall'da, teknolojik bir renovasyon sağlamak için işbirliği yapmıştı.

Oyunun konusunu kısaca hatırlatalım.

Redfall bir ada kasabası ve güneşi engelleyen bir vampir ordusu tarafından kuşatılmış durumda. Adanın dış dünyayla bağlantısı tamamen kesilmiş.

Biz, vampirlerin ortaya çıkışıyla ilgili gizemi çözerken, bir yandan da hayatta kalmaya çalışıyoruz. Yani hem Bethesda'nın hem de Arkane Austin'in oldukça deneyimli olduğu tarzda bir açık dünya oyunu. Troika Games'i özleyen ve Vampire: The Masquerade - Bloodlines'tan sonra tatmin edici bir vampir oyunu oynamamış biri olarak, merakla bekliyorum. Umarım, bekleneni verir. Grafikler ve oynanış mekanikleri kadar, hikayeye de emek harcanmış olur.

🧛
Eğer 11 Nisan 2023'e kadar, uygun bir 40 Serisi ürün alırsanız, NVIDIA bu oyunu size hediye ediyor. Kampanyayı inceleyin.

28 Mart'ta, Forza Horizon 5'e DLSS 3 Desteği Geliyor

Playground Games'in Forza Horizon 5'i, tüm zamanların en iyi açık dünya yarış oyunlarından biri. Kendisini anlatmaya gerek yok, zaten biliyorsunuz.

28 Mart'ta, PC'ler versiyonu için yeni bir güncelleme yayınlanacak. Oyuna NVIDIA DLSS 3 ve NVIDIA Reflex desteği gelecek.

DLSS 3'le GeForce RTX 40 Serisi ekran kartlarının, 4K çözünürlükte, 120 FPS bariyerini aştığı söyleniyor. 👇

Saydığımız bu oyunlar dışında The Finals için DLSS 3, Deceive Inc., Gripper, Smalland: Survive the Wilds gibi oyunlar için de DLSS 2 desteği duyuruldu. Yakın zamanda, yeni oyunların da NVIDIA DLSS 3 desteği açıklamasını bekliyoruz.

Herkese şimdiden iyi oyunlar! 💚

💡
Benimle iletişime geçmek isterseniz, Twitter profilim üzerinden bana ulaşabilirsiniz.

Bize önereceğiniz içerik var mı? Fikirlerinizi bizimle paylaşın.

Twitter | Discord

Web2 ve Web3'ün Buluştuğu Platform: Troy

Misyonumuz yalnızca genel olarak P2E olarak adlandırılan, ama NFT Games, Blockchain Games, P&E Games, Crypto Games olarak da adlandırılan her türden web3 oyunu ile topluluğumuzu buluşturmak değil; geleneksel ve popüler web2 oyunlarını da oynamak, tanıtmak, ödüllü turnuvalar düzenlemek ve odağımızı "oyun" üzerinde tutarak büyümek istiyoruz. İyi bir oyunun kazandırdığı tüm değerlerin yanında, gerçek hayata transfer edilebilecek bir gelir, bizim için bir bonus... Amacımız önce oynamak, sonra eğlenmek, ardından geliştirmek, kazanmak ve paylaşmak.

Siz de Aramıza Katılın!

Bizimle birlikte eğlenmek, öğrenmek, gelişmek ve kazanmak istiyorsanız, hemen, şimdi ücretsiz olarak aramıza katılın. Tek yapmanız gereken Discord server'ımıza gelmek ve bize selam vermek! Geri kalan her şey için sizinle iletişimde kalacak ve sizi yönlendireceğiz! Bizi kaliteli, eğlenceli ve bilgilendirici paylaşımlar yaptığımız sosyal medya hesaplarımızda da takip etmeyi unutmayın! Aramıza hoş geldiniz!

Web Sitesi | Discord | Twitter | Instagram | Facebook | Telegram | TikTok | YouTube